Publicerad i Ergo

Ergo är en studenttidning som ges ut av Uppsala studentkår i cirka 34 000 ex.

Artikeln


Den här gången blev det ingen extra inlänk från artikeln, men publicitet likväl.

Varför där?


För att jag redan i Maj skickade ett första pressmeddelande till Ergo i hopp om att de skulle nappa. I slutet av oktober skickade jag ett aningen mer informellt mail och tipsade igen om min tjänst.

Denna gången nappade det och någon vecka senare fann jag mig själv i en telefonintervju.



Viktigt att tänka på


Se till att vara tillgänglig om du slänger iväg ett sådant mail. Skillnaden mellan att bli publicerad eller inte kan i allra högsta grad hänga på om journalisten får tag på dig direkt eller inte.



Uppge alltid fullständigt namn, mail, mobil och hemnummer om du har något.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

3 visdomar från Uno Alfredéen

Roger Hargreaves