Billiga böcker

För någon månad sen såg jag att boken Practical CakePHP Projects skulle komma ut i handeln. Den handlar om det framework jag har baserat min sida divide.it på för att slippa uppfinna hjulet på nytt och utveckla hemsidor mer effektivt.

Istället för att slå till och köpa denna bok för ett par hundringar tipsade jag istället stadsbiblioteket om att de borde köpa in den. Böckerna de har inom it känns ofta föråldrade och det beror till stor del på att få låntagare begär att de skaffar nyare.

Nu 1½ månad senare sitter jag här med en ny och bra bok som jag fått låna först av alla. Ett tips för er som inte vill köpa alla dyra teknikböcker och tycker att de saknas på bibblan. De visade sig vara effektivare än jag trodde på att skaffa in nya böcker, som denna vilken inte ens var släppt när jag tipsade.

Kommentarer

Ann-Mari... sa…
Du är så smart!
Jättebra tips :D

Populära inlägg i den här bloggen

3 visdomar från Uno Alfredéen

Roger Hargreaves