Utvecklingsdomän

Sidan har växt i storlek så pass mycket att jag inte längre kan räkna med att vara där själv. Därför behöver jag en dedikerad utvecklingsmiljö som inte stör användandet av den ordinarie sidan.

Vad är en utvecklingsdomän?


Det är speciell domän där sidans utvecklare huserar ensamma utan att användare kan logga in. Filerna är helt skiljda från den skarpa sidan.

Varför?


I nästa version av transaktionssystemet blir det nödvändigt att ta bort en del gamla funktioner för att inte släpa med gammal kod på sidan. För att funktionaliteten inte ska störas för de som använder sidan utvecklar jag istället på en separat site.

Kan man få testa?


Endast de som jag väljer ut att bli beta-testare får tillgång till nya funktioner innan alla andra. Hittills ingen utom jag själv ;)

Andra intressanta bloggar om:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

3 visdomar från Uno Alfredéen

Roger Hargreaves