Pressreleaser & nyhetsbrev

Att komma med i ett nyhetsbrev kan ge både värdefulla besökare och länkar till din sida.

Pressreleaser


Då jag är ganska obevandrad i nyhetsbrevens värld sitter jag inte ännu på någon stor samling länkar, men ett gäng tips har jag. Börja med att leta lokala nyhetsbrev, dels för att lära dig och dels för att det är lättare att bli publicerad i relativt små nyhetsbrev.

Många nyhetsbrev klipper in din text nästan rakt av om den är välskriven. Öva dig i att skriva pressreleaser, kort koncist och med kärnan högst upp. Ni kan öva att skicka dem till mig om inte annat. Det finns många tips att läsa på nätet om hur du går tillväga för att skriva en framgångsrik pressrelease.

Mitt bästa tips är att börja läsa många pressreleaser för att sätta sig in i jargongen.

2 tips


Jag har blivit publicerad i bulletin.se. De köpte min text nästan rakt av. Tyvärr glömde jag att skicka med en pressbild vilket ledde till att redaktionen själva letade upp en som inte fungerar så bra. Jag kommer inte att göra om misstaget.

Uppsaladirekt.se är ett annat nyhetsbrev jag försökt skicka min pressrelease till. Det är oklart om mitt mail kom fram där men jag hoppas att det ska kunna leda till något.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

3 visdomar från Uno Alfredéen

Roger Hargreaves